RSS

Jogurt naturalny – na zdrowie!

Komentarze do artykułu Przeczytaj pozostałe artykuły w kategoriach:Nabiał
Naturalnie w kuchni
Produkty
Nie ma drugiego tak pysznego i zdrowego produktu jakim jest jogurt naturalny.
Ze względu na dużą zawartość wapnia, wzmacnia kości, jest łatwo przyswajalny, korzystnie wpływa na florę bakteryjną naszego przewodu pokarmowego. Może być spożywany sam lub jako dodatek do zup, sałatek, deserów. Poprawia stan naszej skóry,a na dodatek dostępny jest przez cały rok.
Jego kremowa konsystencja i delikatny świeży zapach sprawi przyjemność każdemu konsumentowi.
Wielu ludzi ceni go za właściwości odżywcze i lecznicze. Zaleca się spożywać co najmniej raz dziennie porcję jogurtu naturalnego zmieszanego ze zbożami. Ma to związek z jego wpływem na florę jelitową.
Zawarte w jogurcie bakterie z rodziny Lactobacillus, odnawiają mikroflorę jelit, pomagają redukować wydzielanie gazu, a zatem zmniejszają wzdęcia. Pobudzają system obronny organizmu, tworzą naturalną barierę przed szkodliwymi bakteriami.
Dobrze jest jeść jogurt biorąc antybiotyki. Jogurt będzie minimalizował skutki brania antybiotyku przywracając przyjazną florę bakteryjną w jelitach.(Podczas stosowania kuracji antybiotykowej niszczymy florę bakteryjną organizmu, dlatego zaleca się przed, w trakcie i po zakończeniu leczenia antybiotykami zwiększenie spożycia jogurtów, w celu wzmacnienia flory jelitowej).
Ostatnie badania naukowe wykazały, że jogurt naturalny poprawia perystaltykę jelit, zapobiegając zaparciom, biegunce, zmniejsza częstość występowania raka jelita grubego.
Inne właściwości korzystne dla zdrowia:
  • Jogurt jest łatwiej strawny niż mleko. Wielu ludzi, którzy nie tolerują mleka np. z powodu alergii lub nietolerancji laktozy, może spożywać jogurt. Podczas produkcji mikroorganizmy rozkładają laktozę na cukry proste co sprawia, że jogurt staje się bardziej strawny niż mleko.
  • Jogurt jest doskonałym źródłem białka. Jogurt naturalny zawiera około dziesięciu do czternastu g białka w 250 g, co stanowi dwadzieścia procent dziennego zapotrzebowania na białko dla większości osób.
  • Jogurt jest bogatym źródłem wapnia. Szklanka (250g) jogurtu zawiera 450 mg wapnia, a to połowa dziennego zapotrzebowania dziecka  i 30 do 40 procent dziennego zapotrzebowania dorosłych. Ze względu na kultury bakterii zawarte w jogurcie, które ułatwiają jego wchłanianie, 250g jogurtu dostarcza nam więcej wapnia niż 250g mleka.
  • Jogurt poprawia biodostępność innych składników odżywczych.
  • Jogurt zmniejsza poziom cholesterolu we krwi.
  • Jogurt może zwiększyć odporność. Poprzez stymulowanie systemu obronnego organizmu, staje się skutecznym preparatem przeciwko przeziębieniu i innym infekcjom wirusowym.
  • Jogurt jest dobrym środkiem leczniczym po infekcji jelit. Niektóre wirusowe i alergiczne, zaburzenia żołądkowo-jelitowe uszkadzają błony śluzowej jelit, a zwłaszcza komórki wytwarzające laktazy. Powoduje to chwilowe problemy z wchłanianiem laktozy. To dlatego dzieci często nie tolerują mleka przez miesiąc lub dwa po infekcji jelit. Jednak, jogurt, ze względu na mniejszą zawartość laktozy, jest zwykle dobrze tolerowany przy leczenie jelita i jest popularnym specyfikiem leczącym biegunkę. 
  • Jogurt przyczynia się do zdrowia jelita grubego. Jedząc jogurt, dbasz o swoje jelito grube na dwa sposoby. Po pierwsze, jogurt zawiera bakterie mlekowe, które wspomagają jelito grube, a nawet obniżają ryzyko zachorowania na raka. Po drugie, jogurt jest bogatym źródłem wapnia – minerału, który zmniejsza ryzyko wystąpienia raka jelita grubego.  Wapń hamuje produkcję kwasów żółciowych przez co nie drażnią one ścian jelita grubego.
  • Jogurt łagodzi objawy PMS u kobiet, zmniejsza obrzęk i dyskomfort w jamie brzusznej w tym okresie.
  • Jogurt może wspomagać leczenie infekcji drożdżycowych. Badania wykazały, że jedzenie szklanki jogurtu zawierającego żywe kultury bakterii raz dziennie zmniejsza kolonie drożdży i częstość występowania zakażeń. Unikajmy jedzenia słodzonych jogurtów, mogą one pogorszyć sytuację.Pamiętajmy najlepsze są naturalne jogurt bez żadnych substancji dodatkowych! Dobry jogurt będzie miał tylko dwa składniki na etykiecie: mleko i żywe kultury bakterii.
  • Jogurt pomaga łagodzić objawy zapalenia pęcherza moczowego.
  • Szklanka jogurtu naturalnego ok. 300ml, zawiera tyle wapnia ile potrzeba, aby zapobiec osteoporozie kości.
  • Jogurt jest również bogatym źródłem witaminy A i B oraz  innych składników mineralnych takich jak fosfor, jod, potas, cynk. Jedna porcja to jedynie 150 kalorii, dlatego też zaleca się go osobom walczących z nadwagą lub otyłością (dotyczy jogurtu naturalnego, nie smakowego!).
  • Jogurt nałożony w formie maski na twarz przywraca jej wilgotność i gładkość, nadaje się do wszystkich rodzajów skóry.
  • W kuchni jogurt stosuje się głównie do zup, sałatek, sosów, przystawek, deserów, ciasteczek, galaretek itp.
Wydaje się niewiarygodne, że ten skromny produkt otrzymany przez samoczynne zakwaszenie mleka jest aż tak korzystny dla naszego zdrowia. Jedzmy go codziennie czerpiąc z niego to co najlepsze i radując się przyjemnym smakiem.


Wybrane artykuły w tej kategorii
REKLAMA
REKLAMA

Komentarzy: 13, Dodaj Swój ↓

  1. avatar
    smakoszka #
    1

    A ja tam robię jogurt w domu. Kupuję mleko i saszetki z bakteriami jogurtowymi (w mleczarskim sklepie internetowym), podgrzewam, mieszam ,trzymam kilka godzin w odpowiedniej temperaturze (mam jogurtownicę, wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych, szybko się zwraca) i jogurt gotowy! Mało tego, tak przygotowany jogurt nie zawiera żadnych dodatków, stabilizatorów, odtłuszczonego mleka w proszu itp. itd. Następnym razem kupując jogurt zerknijcie na etykietę. Skład powinien obejmować jedynie: mleko i bakterie jogurtowe. A często jest tam dużo więcej…miłego dnia wszystkim :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  2. avatar
    claudia.oslo #
    2

    kocham naturalny jogurt! zjadam go 3 razy dziennie w malych porcjach z platkami wieloziarnistymi siemiem lnianym i roznymi blonnikami oraz owocami. pychota!!!!!! dolaczylam go do swojej diety wysokoproteinowej(5 posilkow dziennie) w ktorej nie uzywam zadnych weglowodanow prostych i wysokoprzetworzonych, cukru i soli w jakichkolwiek postaciach(te skladniki mozna znalesc w papryce albo roznych mieszanych przyprawach). Cudo! efekty mozna zauwazyc juz po 3 dniach!!!!! Polecam osobom, ktore chca sie pozbyc nadwagi ale rowniez dla osob, ktore chca zyc zdrowo!:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. avatar
    Magda #
    3

    Jogurt naturalny to świetny deser, który można przyrządzić na setki sposobów! Niestety w sklepach ciężko o dobry jogurt naturalny dlatego wszystkim dbającym o to, co jedzą polecam jogurtownicę (kupiłam na jogurtowo pl)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. avatar
    Pio #
    4

    Jogurt jest zajebisty!:-)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  5. avatar
    targel #
    5

    Pyszności. Dodaję czasem wiśnie, truskawki, ale najczęściej zajadam się niczym nieskażonym. Polecam szczególnie niedowiarkom, niech się przekonają,co może zdziałać dla organizmu NATURALNY JOGURT.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)
  6. avatar
    gość #
    6

    Jak dla mnie jogurt naturalny firmy Zott jest po prostu niebo w gębie ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 5 votes)
  7. avatar
    Zofia z Tarnowa #
    7

    „Jego kremowa konsystencja i delikatny świerzy zapach sprawi przyjemność każdemu konsumentowi”.
    Lubię świeże jogurty ale te pisane przez „ż” nie „rz”

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 4 votes)
  8. avatar
    Monika #
    8

    A ja mam odwrotnie ;( mam strasznie niemiłe uczucie w żołądku po jogurcie naturalnym, ciąży mi i dużo mi się odbija….co to może być? Pomocy, bo ja tak go lubię…
    Piszcie jak coś wiecie:
    monika.kryza.1991@op.pl

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 6 votes)
  9. avatar
    Belona #
    9

    Czy jogurt naturalny faktycznie pomaga na zgagę? czy tylko leczy objawy ale wzmaga przyczynę? Bardzo proszę o odpowiedź, to bardzo ważne. Z góry dzięuję.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +5 (from 7 votes)
  10. avatar
    Ewuńcia #
    10

    Kiedyś zajadałam się jogurtami o „smaku owocowym” ale miałam często zgagę, nadkwasność, odkąd jem jogurt naturalny nie mam takiego problemu w dodatku nie mam problemów z „wiadome czym” a pozatym ma cudowny smak, niby bez wyrazistości ale jak go jem czuje taką dziwną błogość…biały, niebiańsko lekki, cudowny i w dodatku to przeświadczneie że robię coś dobrego dla organizmu…uwielbiam bo zdrowe uwielbiam bo to cudowna chwila dla mnie…1 dziennie:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 4 votes)
  11. avatar
    Emilka #
    11

    Dla mnie troche za kwaśny, ale chyba warto się troche poświęcić ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 6 votes)
  12. avatar
    Marta z Katowic #
    12

    Najczęściej jogurt naturalny mieszam z kawałkami świeżych owoców. W ten sposób mam smak owocowego jogurtu bez zbędnych węglowodanów:)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 6 votes)
  13. avatar
    kotmun #
    13

    Moim zdaniem najlepszy jest naturalny jogurt Bałkański – niesamowicie aksamitny.
    Dodatkowo załączone są na opakowaniu ciekawe przepisy – polecam.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 8 votes)

Komentarze

*